Tipy na výlety

Svätojánska rozhľadňa

Ponúka výhľad na celú obec a široké okolie. Nachádza sa v lokalite Stráne nad cintorínom pod vrchom Kameničná  (829 m.n.m.).  Dostanete sa k nej priamo z obce z Ulice  pod  Stráňou alebo
z areálu  termálneho prameňa Teplica (mostíkom cez potok Štiavnica). K rozhľadni vedie  upravený chodník, ktorý začína z cesty v blízkosti cintorína.

Rozhľadňa je celodrevená,  svojim tvarom a použitými materiálmi vychádza z tradičnej slovenskej architektúry.   Výška rozhľadne je 10,475 m,  pôdorysný rozmer je 4,95 x 4,95 m. Má dve plošiny, prvá má rozmery 4 x 4 m a druhá, vyššia, 3,25 x 3,25 m.  Svätojánska rozhľadňa sa nachádza vo výške približne 700 m.n.m.

Podzemie pod vežami – Expozícia života mince – MINCOVNÍČKOVO

Prežijete príbeh života mince, jej narodenie v mincovni i počatie v zemských hĺbkach. Uvidíte ho očami, ktorými ste už dlho nepozerali, alebo sa budete pozerať prvý krát.

MINISLOVENSKO

V tomto výstavnom areáli môžete vidieť 18 modelov Slovenských kultúrnych pamiatok a neustále sa pracuje na postupnom rozširovaní výstavy. Modely sú v mierke 1:25 so silným dôrazom na detail. Prvá
z týchto miniatúr vznikla v roku 2005 a bol to model Urbanovej veže v Košiciach.

Stanišovská jaskyňa

Jediná celoročne prístupná jaskyňa na Liptove otvorená každý deň. Dokonalý zážitok zažijete pri objavovaní čarovného podzemia so sprievodcami - jaskyniarmi. Budete kráčať popri stenách, ktoré voda a matka príroda vymodelovala do neopísateľných tvarov. Čelovú lampu dostane každý návštevník pred vstupom, špeciálny odev ani obuv do nepotrebujete. Ideálny cieľ pre celú rodinu.

Kúpeľný prameň  - "Kaďa"

Na konci obce Liptovský Ján je miesto, ktoré vykazuje liečivé účinky. Ide o termálny prameň nazývaný Kaďa. Prírodný kúpeľný prameň je obklopený krásou prírody Jánskej doliny a spoločne tak vytvárajú ideálne miesto na rekreáciu a oddych. Termálna voda má dokázateľné liečivé účinky pri reumatických chorobách, ochoreniach ženských orgánov, kožných ochoreniach, chorobách pohybového ústrojenstva. Kúpanie v prameni je bezplatné a okolitý areál je pekne udržiavaný.

Termálne kúpalisko v Liptovskom Jáne

Obľúbené a vyhľadávané miesto na oddych, relax a zotavenie a to najmä pre priaznivé účinky termálnej vody, ktorá pochádza z termálneho prameňa Rudolf. V roku 1963 bol navŕtaný prameň Rudolf v hĺbke 95 m s teplotou 29,4°C a jeho voda i voda ďalších blízkych vrtov sa využíva v bazénoch letného termálneho kúpaliska v Liptovskom Jáne. Voda z termálneho prameňa Rudolf je mineralizovaná a kyslá, podľa obsahu plynov je silno uhličitá a stredne sírovodíková.

Liptovský Ján - KRAKOVA HOĽA (Turistika - 5,15 hod.)

Liptovský Ján /OÚ/ modrá TZT – hotel Ďumbier – Stanišovo – Pred Bystrou. Na križovatke TIM odbočíme doprava a červenou TZT sa dostaneme do sedla Javorie /1479m n.m./. Z TIM žltou značkou prídeme na poľanu Kosienky. Tu sa prípája modrá TZT, ktorou prejdeme kosodrevinu na západný hrebeň Krakovej hole a modrou TZT na vrchol Krakovej hole – 1752 m n.m. sa dostaneme po vyznačenej TZT asi za 5 min

Liptovský Ján – POLUDNICA (Turistika - 2,25 hod.)

Liptovský Ján /OÚ/ modrá TZT – hotel Ďumbier. Tu pri križovatke TIM odbočíme doprava a po zelenej TZT okolo penziónu Limba a Štiavnica sa dostaneme na zjazdovú trať – Javorovica a po nej prídeme až na Rakytovicu /Okrúhlu/, kde v sedle pri TIM prechádzame na žltú TZT. Začne strmý, neskôr miernejší výstup až na plošinu Prednej Poludnice /1491 m n.m./, odkiaľ je výhľad na Liptovskú Maru, Liptovskú kotlinu a časti Nízkych a Vysokých Tatier, resp. Chočské vrchy. Odtiaľ stále po žltej TZT /asi 10 min./ dostaneme sa na vrcholovú trávnatú plošinu Poludnica /1549 m n.m./.

Liptovský Ján – OHNIŠTE– Liptovský Ján (Turistika - 9,30 hod.)

Liptovský Ján /OÚ/ modrá TZT – hotel Ďumbier – horáreň Pred Bystrou. Tu sa nachádza TIM. Odbočíme po žltej TZT a cez Púchalky sa dostaneme až do Svidovského sedla /1132 m n.m./ k Pamätníku SNP. Z TIM odbočíme doľava a po zelenej TZT po strmo stúpajúcom chodníku prídeme na poľanu Ohnište, kde sa nachádza TIM. Stále po zelenej TZT /20 min./ sa dostaneme na vrchol Ohnišťa /1538 m n.m./. Po krásnej vyhliadke na Jánsku dolinu sa vrátime k TIM a odtiaľ pokračujeme doľava po zelenej TZT na Michalovské sedlo až k TIM. Tu s krátkou odbočkou doľava prídeme na Slemä /1513 m n.m./, kde je Pamätník SNP a trosky zrúteného lietadla z 2 sv. vojny. Po návrate doľava po zelenej TZT schádzame dole k chate Brtkovica. Pri TIM prejdeme na žltú TZT a cez Stanišovské sedlo sa dostaneme až k chate Stanišovo. Z TIM odbočíme doprava po modrej TZT a po asfaltovej ceste prídeme k hotelu Ďumbier a potom do Liptovského Jána.

Liptovský Ján – SMREKOVICA – Liptovský Ján (Turistika - 4,30 hod.)

Liptovský Ján /OÚ/ – modrá TZT – hotel Ďumbier – Stanišovo TIM. Odbočíme doľava po žltej TZT a po nej prídeme až do Stanišovského sedla /1101 m n.m./. Tu je TIM. Odbočíme doľava a po červenej TZT sa dostaneme na Smrekovicu /1285 m n.m./. Pokračujeme stále po červenej TZT, až prídeme k potoku Albertovica, ku Školiacemu zariadeniu Národnej diaľničnej spoločnosti a okolo hotela Avena až k potoku Štiavnica. Keď prejdeme cez most, dostaneme sa na asfaltovú cestu. Odbočíme doprava a po nej do Liptovského Jána, respektíve odbočíme doľava a prídeme k hotelu Ďumbier.